De papierwinkel op orde
Capaciteitsplanning en een goede werksfeer zijn thema’s die voortdurend aandacht vragen. Dat geldt zeker in de zorg, waar je nog meer dan in het ‘gewone bedrijfsleven’ op elkaar moet kunnen vertrouwen en van elkaar afhankelijk bent. Groeit uw praktijk en hebt u meer mensen nodig om het werk aan te kunnen? Dan staat u voor een lastige keuze: trekt u een vaste werknemer aan of kiest u voor samenwerking of een andere flexibele invulling? Wij vertellen u graag wat de voor- en nadelen zijn en ondersteunen u bij het opstellen van een goede arbeidsovereenkomst die voldoet aan de wettelijke eisen. Daarbij kijken wij natuurlijk ook of de arbeidsvoorwaarden helder én aantrekkelijk zijn.
Hebt u eenmaal personeel in dienst, dan komt daar het nodige papierwerk bij kijken. Daarnaast kunt u voor onverwachte situaties komen te staan. Hoe gaat u bijvoorbeeld om met medewerkers die overvraagd lijken te worden? Wat staat u als werkgever te doen als uw werknemer ziek of zelfs arbeidsongeschikt wordt? Wat zijn uw rechten en plichten bij arbeidsconflicten en hoe zit het met ontslagrecht? Wat zegt de wet- en regelgeving over een sabbatical en zwangerschaps-, zorg- of studieverlof? Wij ondersteunen u graag bij deze vaak complexe kwesties.